.:DuNiA BaRuKu:.


Assalamualaikum wbt.

Maha Suci Allah yang membukakan pintu hati dan menggerakkan jari-jari saya untuk menulis. Alhamdulillah!!! Akhirnya...saya mampu punya blog sendiri! Thanks Tuhanku for the chance U had granted. B4 this bukanla bermakna saya langsung tak berminat nak involve dlm dunia blogging ni, tapi saya merasakan belum 'mampu' dlm erti kata yg sebenar... 'mampu' dari pelbagai aspek...tapi sekarang dgn lahirnya blog ini, bukan jugak bererti saya dah 'mampu' to have own blog. It's just that I think it's a strong 'should' today to have an own blog.

To me, blog boleh menjadi wadah dan platform yg sangat berpotensi for both islah and dakwah as well as fikir and zikir. Doakan saya berjaya dgn niat dan tujuan asal saya ini...Memetik kata-kata daripada seorang teman, katanya, "Tanpa langkah pertama, tidak mungkin ada langkah kedua" -
memang itulah fitrahnya. Jadi, memikirkan itu, hati saya makin meronta-ronta nak create blog sendiri. Ya! Saya harus rebut semua peluang yg ada dan ter'pampang' di depan mata utk memacu diri ke arah yg lebih baik. This is one of the chances that I can see. Dan lagi, kata my favourite ustaz, "Menulis bukan untuk memberi tahu, tetapi ingin mencetus mahu, agar bergerak menuju mampu." Moga saya betul2 sedang bergerak menuju mampu. Mampu untuk berusaha pun dah cukup, for the beginning, huhu...

Em sebenarnya blog ni bukanlah satu dunia yg terlalu asing bagi saya. Yg asing cuma creating a blog, but searching and exploring blogs have been being my daily 'meal' especially since this lengthy semester break,hehehe..besarlah harapan saya utk menjadikan blog saya ini one of my minute effort and contributions dlm medan dakwah billisaan. Oh Allah, mampukah aku??! Hamba mohon rahmat bantuanMu Allah!!

Em biasalah dlm entry sulung ni rasa mcm byk bebeno benda saya nak tulis. My hopes, wishes...berjela-jela dlm otak ni,hmm..takpe la, tulis yg penting sudaa...haa ada satu lagi harapan penting saya, this one I must mention. Saya amat2 berharap kunjungan dan persinggahan anda2 semua di blog saya tidak menjadi kunjungan yg sia-sia, ada la dapat something walaupun tak banyak..so pesanan ikhlas saya, sebaiknya anda tidak meninggalkan blog ini sehingga anda betul2 yakin dan percaya bahawa anda telah mendapat manfaat daripada kunjungan anda ke sini huhu..(boleh ke camtu??)

Sekian, saya pamit dulu! Ketemu lagi nanti insyaAllah..got to go..(sori kalau korang rasa saya brek mengejut!)

Wassalamualaikum wbt.


0 Comments:

Post a Comment